387- عالم هستی ، عالم حروف و کلمات است و ظروف تعیّن و تحقق آنها.
پس آیا انسان ظرف تعیّن و تحقّق چه کلمه ای است از کلمات خدا ؟ مگر نه
آنکه قرار بر خلافت او بر جای خداوند است پس بی تردید آدمی ظرف تعیّن و
تحقّق کلمة الله است . و تا زمانیکه کلمةالله در وجودش تعیّن و تحقّق نیافته،
آدم نشده است. ولذا انسان کامل و امام را وارث آدم گویند و اسوه آدمیت !
پس همه باید به امامت برسند. امام زمان هم غایب شده تاهمه در ارادت و
عشق به او ، محل حضور و ظهور او شوند پس غیبت او کمال نعمت خداست
همانطور که خاتمیت هم کمال رحمت خداست. یعنی کمال رحمت خدا ، ختم
نبوت و پیدایش امامت است که نعمت الله است و کمال این نعمت هم غیبت
امام است تا امام از غیر خود ظهور کند . و شیعه یعنی همین !
388_ پس عرصه غیبت امام ، تعیّن و ظهور کلمةالله است برای عالمیان و این
کمال رحمت و نعمت خداست ازدو محمد(ص):محمدنبی(ص)و محمد مهدی(ع)!
389_پس تعجب مکن از ظهور عارفان دوره غیبت که اناالحق میگویند که این
اناالحق گفتن هم از غایت رحمت بر عالمیان است و عشق به آدمیان ! تا آدمی
برحق وجودش بیدار شود زیرا زمین و آسمانها بر حق و برای حق آفریده شده
است که این حق جز ظهور کلمةالله از انسان نیست انسانی که اشرف مخلوق
و معبود کائنات ومسجود ملائک و مقصود آفرینش و عرفات الله است. "او روحش
را بهمراه ملائک بر هر یک از بندگانش که بخواهد نازل میکند تا هشدار دهید که
الهی جز من نیست پس برحذر باشید . بدانید که زمین و آسمانها برحق آفریده
شده است..."نحل 2_3_این همان اناالحق گفتن است! و این مصداق کلام مشهور
علی (ع)است که :خدا جز در وجود ما شناخته و پرستیده نمیشود ! این همان
هشدار است که :الهی جز من نیست : لااله الا انا ! و نه لا الله الا انا ؟! این تفاوت
عظیم را دریاب یعنی فرق اله و الله را !
کتاب خداشناسی امامیه_امام شناسی قرآنی و خود شناسی الهی
فصل اول حضرت کلمةالله_بود ِ و نبود
تألیف استاد عارف علی اکبر خانجانی
کلمات کلیدی: